7 października 2010

Pierś kaczki z mango i pomarańczami.

Jeśli ktoś by mnie zapytał, który polski kucharz jest moim ulubionym, bez zastanowienia odpowiadam:
Pan Robert Sowa!

Lubię go oglądać, jak gotuje i jak przygotowuje potrawy. Niekoniecznie przypadła mi do gustu jego pierwsza książka, jednak ostatnia jest kopalnią potraw!
Nie byłabym sobą gdybym nie modyfikowała potraw, więc Panie Robercie modyfikacja!


Pierś kaczki z mango i pomarańczami.

To moja pierwsza, własna kaczka.
Choć mieszkam w województwie dość wysokiego spożycia kaczek, zawsze miałam uprzedzenia do ich przygotowania. Może nie takie do końca uprzedzenia, co obawy że będzie twarda jak kamień i niezjadliwa.
Świeże piersi kaczki znalazłam w Piotrze&Pawle.

Składniki na dwie osoby:
  • 2 świeże piersi kaczki
  • chili
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól
  • przyprawa do kurczaka staropolska
  • owoce jałowca
  • świeży rozmaryn
  • mango
  • świeża mięta
  • kumin
  • pieprz
  • sól
  • lampka białego wina
  • woda
  • brązowy cukier
  • limonka
  • pomarańcza
Przepis na początku może się wydawać lekko skąplikowany, ale to tylko pozory!
Tak naprawdę jest szybki w przygotowaniu i wręcz banalny!
A smakuje wyśmienicie!

1. Marynujemy kaczkę.
Jesli ma skórę zdejmujemy. Wkładamy do woreczka foliowego.
Wlewamy oliwę z oliwek, chili z 1 papryczki bez pestek, 3 łyżeczki przyprawy kurczak staropolski/myśliwski, 6 owoców jałowca, gałązka rozmarynu.
Wstawiamy do lodówki na całą noc najlepiej, minimum 1H!.

2. Obieramy owoce.
Z mango zdejmujemy skórę, odkrajamy delikatnie od pestki.
Kroimy w dość sporą kostkę.
Pomarańcz i limonka bez skóry w kawałeczki do miseczek.
To co nam zostanie po wykrojeniu pomarańczy wyciskamy do niej.

3. Chutney z mango.
Jeśli nie macie czasu polecam chutney z mango kupny w Marks&Spencer, ja swój przygotowałam sama i zajęło mi to 20min.
Do garnuszka wlewamy 90ml wody i sok który wyciekł z pomarańczy. Gotujemy, dodajemy 4 łyżki brązowego cukru, gotujemy. Wrzucamy pokrojona limonkę i mango. Dodajemy mięte, pieprz, sól i kumin. Dusimy aż nie zredukują się soki a mango nabierze złocistego koloru.

Wstawiamy piec na 200C.
Wyjmujemy kaczkę.
Solimy ją i pieprzymy z dwóch stron.
Na patenię wlewamy oliwę z oliwek.
Smażymy kaczkę po 2 min z każdej strony.

Zmiejszamy temperaturę do 180C, wstawiamy patelnię z kaczką.
Pieczemy 15min.

Na talerzu układamy pomarańczę.


Pierś kaczki kroimy jeszcze ciepłą w paski, odkładamy na talerz.
Po ok 10min. układamy ją na pomarańczę, nakładamy chutney z mago, polewamy sosem z patelni i kruszymy mietę.





SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz