1 czerwca 2013

Kluski / Pierogi leniwe z truskawkami.

Prostota jest najlepsza.
Niczym nie zakłócone proste smaki, w idealnym połączeniu, to bomba atomowa w ustach.

Z prostych połączeń które mi przychodzą w ostatnim czasie na myśl są: źle wyglądające potrawy, pozbawione smaku, mdłe, puste, tępe w smaku i odbiorze...
Za mało czasu mam od lutego na gotowanie, odwiedzanie powolne dobrych i nasączonych pozytywną energią miejsc.
Muszę zwolnić. Zacząć znowu żyć i jeść zgodnie z naturą, z porami roku...
No cóż, jeśli chcesz zmienić świat zacznij od siebie.
Prosty smak, słodki, dogłębny i zniewalający...kluski leniwe wg. przepisu mojej babci Hani.

  • 3 żółtka
  • 2 białka ubite na sztywno
  • 250g sera wiejskiego półtłustego / kupcie naprawdę dobry ser biały
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 1/2 filiżanki mąki podwójnie przesianej
  • torebka cukru waniliowego
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 2 łyżki cukru pudru
Całość delikatnie rozgniatamy rękoma, tak aby zachować lekkie grudki sera białego.
Na blat sypiemy mąkę, dzielimy masę na pół i przekładamy ją na blat wałkując delikatnie w walec jak na kopytka.



Do garnka wlewamy wodę i gotujemy tak aby nie wrzała, dodajemy 3 łyżki oleju roślinnego. Walec kroimy w prostu lub pod delikatnym skosem / wg. uznania.
Wrzucamy do wody. Gotujemy 3 minuty od wypłynięcia.


Ja podałam w wersji ze świeżymi polskimi truskawkami posypanymi łyżką cukru.

Życzę smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz