8 kwietnia 2011

Risotto z prawdziwkami i chorizo

Ohh jak cudownie że ponownie weekend!

Bardzo pracowity tydzień.
Na liczniku zrobione od wtorku 1400km... Poznań / Wawa / Poznań / Wrocław / Poznań
Znaleziony świetny Hotel we Wrocławiu! Polecam Puro Hotel...i ta temperatura we Wrocławiu 22C!
Kwitnące wszystkie drzewa owocowe, baa nawet magnolie!

Dziś wróciłam i trzeba jeść! I wcale nie trzeba się namęczyć.

A jak się nie męczyć to ... Risotto!

Risotto z prawdziwkami i chorizo.

Lista składników dla 4 osób przystawka / 2 osoby danie główne :
  • 250g ryżu arborio / do risotto
  • 300ml rosołu z kury / może być knorr w żelu
  • 300ml białego wytrawnego wina
  • opakowanie prawdziwków mrożonych / ja kupuje w Piotrze i Pawle firmy Provincja
  • garść pokrojonego w kostkę chorizo / kupione w Alma
  • garść startego na grubej tarce sera Parmezan
  • garść startego na tarce sera Pecorino Romano
  • masło śmietankowe 4 łyżki
  • 6 łyżek śmietany 36% / ja kupuje smietanę Rama w Macro
  • tymianek
  • peperoncino suszone
  • oliwa
  • pieprz
  • sól
  • 4 ząbki czosnku / w drobniutkie plastry
  • 2 szalotki / w kostkę
  • oliwa truflowa



Na patelnię wrzucamy łyżkę masła i oliwę z oliwek.
Gdy się rozgrzeje, wrzucamy cebulę i czosnek, następnie dodajemy ryż i smażymy ok. 5min aż ryz zacznie się szklić.
Dodajemy chochlę rosołu, czekamy aż wchłonie.
Dodajemy łyżke masła i łyżke śmietany, dalej czekamy.
Dodajemy chorizo i łyżkę rosołu, czekamy.
Dodajemy połowę wina.
Dodajemy grzyby i łyżkę rosołu.
Dodajemy przyprawy i resztę wina.
Jeśli ryz jest już dobry w smaku / musi być lekko twardy / , wyłączamy gaz, wrzucamy resztę masła i 3/4 startego sera, mieszamy i zakrywamy patelnie przykrywką na 5 min.

Nakrywamy do stołu.
Podajemy z lampka białego wina.

Smacznego!


1 komentarz:

  1. ja kiedyś robiłam z marynowanymi grzybkami i było super, więc i ta wersja mnie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń