7 czerwca 2011

Białe risotto ze szparagami i jabłkiem.

Kolejny upalny dzień wykończył mnie. Rozumiem wszystko że lato, a ba nawet nie późna wiosna ale żeby w cieniu 31.5C, tego to już za wiele. Wyczekałam idealnego momentu kiedy to moja H zagapiła się i wyszła z basenu i szybko do niego wskoczyłam. Było wspaniale jednak przez chwilę, później słońce zaczęło operować niemiłosiernie na taras i na tym skończyły się moje pluskające słodkie chwile.

Przy tak wysokich temperaturach ciężko znaleźć jakąś prostą potrawę z sezonowych warzyw przy której w dodatku człowiek się nie narobi i nie spędzi większości dnia w kuchni. A że właśnie rano kupiłam świeżuteńkie białe szparagi postanowiłam szybko przygotować na kolację świeże, letnie i lekkie risotto.




Risotto ze szparagami, cukinią i jabłkiem dla 3 osób.


· pół paczki białych szparagów
· ½ cukini
· ½ jabłka
· 2 szalotki
· 2 ząbki czosnku
· gałązka świeżego tymianku
· kilka liści bazylii
· śmietana 36% w płynie
· szklanka wywaru warzywnego
· ½ szklanki białego wytrawnego wina
· masło
· parmezan
· szklanka ryżu arborio

W rondlu o grubym dnie rozpuszczamy ½ łyżeczki masła, wrzucamy szklankę ryżu arborio. Gdy zrobi się szklisty dokładamy szalotkę i czosnek, mieszamy 3 minuty. Dokładamy szparagi i wlewamy połowę wina. Włączamy zegar na 15 minut. Gdy ryż wchłonie wino wlewamy stopniowo wywar z warzyw. Dodajemy cukinię, jabłko, tymianek i bazylię. Gdy skończy nam się wywar warzywny wlewamy 3 łyżki śmietany. Dodajemy resztę wina. Gdy zegar nas powiadomi o upłynięciu czasu wyłączamy płomień, dodajemy pieprz, sól, resztę masła oraz garść startego parmezanu. Przykrywamy garnek szczelnie folią aluminiową i zostawiamy na 5 min.

Podajemy posypane parmezanem.

Smacznego.

1 komentarz: