9 lutego 2013

Lazania Lazagne ...


To było tak...
Bolące kolano.
Lekarz.
Wiele ryku...cudowne uzdrowienie...
Pękająca głowa, moja oczywiście bo kolano było nie moje...
Opadałam na kanapie z zasłużoną filiżanką kawy.
W takiej właśnie chwili marzenie me to zjeść coś WOW na obiadokolację...Lazania!
 
Bardzo często używany przeze mnie przepis, jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Dziś orzetestowałam do niego nowy element – pietruszkowy sos beszamelowy na mleku bez laktozy. Wyszło genialnie. Cisza przy stole i jedynie słychać cichutkie mlaskanie mojego 4letniego chorego kolana, uderzenia widelca o talerz...oraz dźwięki ahh mniaaam...

 
 
Porcja na 6-8 osób:

  • Sos pomidorowo mięsny:
  • 100g boczku wędzonego grubo siekany
  • 4 ząbki czosnku posiekane grubo
  • 1 cebula posiekana w gruba kostkę
  • 1 marchewka krojona w grubą kostkę
  • 2 łodygi selera naciowego pokrojone w większe elementy
  • 250g mięsa mielonego wołowego
  • 250g mięsa mielonego wieprzowego
  • 2 puszki pomidorów Pelati
  • 3 liście laurowe
  • gałązka świeżego rozmaryny
  • łyżka kminku w ziarnach
  • łyżeczka oregano
  • łyżeczka cukru
  • oliwa z oliwek
  • pieprz i sól do smaku
  • 100ml czerwonego wytrawnego wina
Rozgrzać głęboką patelnię, wrzucić boczek. Po 3 minutach wrzucić kminek, czosnek, ¾ cebuli, marchewkę i mieszać. Po 5 minutach dodać resztę składników sosu pomidorowego, przykryć na 30 minut.

Po tym czasie zdjąć przykrywkę, lekko zredukować sos gotując 10/15 minut.

  • Sos beszamelowy pietruszkowy:
  • 80g masła
  • 85g mąki pszennej
  • ¼ cebuli posiekanej w kostkę
  • szczypta startej gałki muszkatołowej
  • szczypta pieprzu
  • szczypta soli
  • pół pęczka posiekanej natki pietruszki
  • 500ml mleka / ja użyłam bez laktozy
  • garść startego parmezanu
      Do małego garnka o grubym dnie wrzucamy masło, rozgrzewamy, dodajemy cebulę, gałkę i       wsypujemy mąkę ciągle mieszając.

Dodajemy pieprz, sól i zaczynamy dolewać mleko po 100ml, ciągle dynamicznie mieszając trzepaczką. Przed dodaniem ostatniej porcji mleka dodajemy natkę pietruszki oraz parmezan. Mieszamy intensywnie alby nie powstały grudki oraz sos się nie przypalił. Zdejmujemy z gazu.

 Zaczynamy układać Lazagne:

1.     Pojemnik do Lasagne smarujemy masłem oraz wlewamy 3 łyzki żadkiego sosu z patelni sosu pomidorowo – mięsnego.
  1. Układamy makaron do lazagne na „zakładkę”.
  2. Pokrywamy go sosem pomidorowo – mięsnym
  3. Dodajemy 3 łyżki sosu beszamelowego
  4. Dodajemy 1 odsączoną i poszarpana mozarellę
  5. Układamy makaron do lazagne na „zakładkę”....dociskamy
  6. Pokrywamy go sosem pomidorowo – mięsnym
  7. Dodajemy 3 łyżki sosu beszamelowego
  8. Dodajemy 1 odsączoną i poszarpana mozarellę
  9. Układamy makaron do lazagne na „zakładkę”....dociskamy
  10. Smarujemy resztą sosów, sypiemy garścią startego parmezanu
  11. Przykrywamy szczelnie folia aluminiową
  12. Pieczemy 30 minut w 180C
  13. Zdejmujemy folię 5 minut grill
  14. Stygnie ok.10min.
Podajemy posypane parmezanem.....lub jemy na zimno też smaczne. Nie mogłam się oprzeć pisząc przepis musiałam dokroić sobie maleńki kawałek porcji.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz